آسیب به بالا تنه و باسنپزشک و سلامتحوادث و جراحات

صدمات ناشی از سقوط

صدمات ناشی از سقوط

 با افزایش سن، خطر افتادن و شکستگی استخوان یا ترک در اسکلت افزایش می یابد. به این دلیل است که اسکلت در طول سال ها شکننده تر می شود.بسیاری از افراد مسن تعادل و بینایی ضعیف تری دارند که باعث افتادن آنها می شود. شایع ترین آسیب ها شکستگی پا، آسیب به مچ دست، مفصل ران یا شانه است. مجله خبری ضدایکس

چه چیزی خطر آسیب ناشی از سقوط را افزایش می دهد؟

بیماری هایی مانند زوال عقل، سکته مغزی، دیابت و بیماری پارکینسون می توانند منجر به تعادل ضعیف تر شوند. همچنین ممکن است با داروهای مختلف تشدید شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که برای اضطراب، مشکل در خواب، افسردگی و هذیان دارو مصرف می کنید. برخی از داروهای ضد فشار خون نیز ممکن است تعادل شما را مختل کنند. اگر با مصرف داروها دچار سرگیجه شدید، با پزشک خود صحبت کنید.

علائم

بسته به اینکه چگونه زمین خورده اید و میزان سقوط چقدر بوده است، علائم متفاوت است. در اینجا چند نمونه از علائم آسیب های مختلف آورده شده است:

  • اگر به جلو بیفتید و با دست ضربه را دریافت کنید، می توانید دچار شکستگی مچ دست شوید.
  • اگر به پهلو بیفتید می توانید دچار شکستگی لگن شوید. درد زیادی را متحمل می شوید و معمولاً پا به سمت بیرون می چرخد ​​و نمی توانیدروی پاها بیاستید.
  • اگر به روی بازو و پهلوی خود بیافتید دچار شکستگی بازو می شوید. سپس با درد و مشکل در حرکت بازو مواجه می شوید.
  • اگر زمین بخورید وضربه به سرتان وارد شود ممکن است دچار خونریزی داخلی شوید.
  • اگر به پشت و کمر بیافتید ممکن است مهره های کمرتان آسیب ببیند و پس از آن کمردرد شدیدی را احساس می کنید.

مراقبت

برخی از آسیب های اسکلت به خودی خود بهبود می یابد. اما گاهی اوقات پانسمان یا درمان دیگری مانند گچ یا جراحی مورد نیاز است .

چگونه از صدمات ناشی از سقوط جلوگیری کنیم

در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند خطر آسیب ناشی از سقوط را کاهش دهد:

ورزش عضلات و تعادل

فعالیت بدنی برای جلوگیری از سقوط و آسیب های ناشی از سقوط مهم است. شما باید هم قدرت و هم تعادل را تمرین کنید . تمرینات قدرتی قدرت عضلانی را افزایش می دهد و همچنین خطر آسیب جدی را کاهش می دهد. تمرین تعادل در کاهش خطر سقوط بسیار مهم است.

بهبود ایمنی داخل ساختمان

چیدمانی خوب است که مجبور نباشید برای رسیدن به اشیا از روی صندلی و نردبان بالا بروید. در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای افزایش امنیت در خانه انجام دهید:

  • محافظ ضد لغزش زیر فرش قرار دهید.
  • اگر در شب نیاز به توالت دارید، چندین چراغ روشن داشته باشید.
  • دسته هایی  را در کنار وان یا دوش روی دیوار نصب کنید تا در هنگام بر هم خوردن تعادل از آنها استفاده کنید.
  • از تشک ضد لغزش در حمام و زیر دوش استفاده کنید.
  • در منزل از دمپایی رو فرشی که حالت سر خوردن ندارد استفاده کنید.

بهبود ایمنی در فضای باز

وسایل کمکی وجود دارند که هنگام راه رفتن می توانید از آنها استفاده کنید. در اینجا چند نکته برای کاهش خطر آسیب ناشی از سقوط در فضای باز در زمستان آورده شده است:

  • محافظ ضد لغزش قابل جدا شدن برای کفش.
  • هنگام لغزنده بودن زمین در ورودی خانه، ماسه یا نمک بزنید. اگر در آپارتمان زندگی می کنید و نزدیک خانه شما لغزنده است،حتما با یک همراه بیرون بروید. اگر پیاده روها یا جاده ها در منطقه شما لغزنده است با شهرداری تماس بگیرید.
  • گن محافظ ران که برای خرید در برخی از فروشگاه های بهداشتی موجود است می تواند خطر شکستگی لگن را در صورت زمین خوردن کاهش دهد.

برای کاهش پوکی استخوان سیگار را ترک کنید

استعمال دخانیات پوکی استخوان را تشدید کمک می کند که خطر شکستگی استخوان در هنگام سقوط را افزایش می دهد. بنابراین، اگر سیگار را ترک کنید کمک شایانی به سلامت استخوانهای خود کرده اید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا