پزشک و سلامتخشونت,سو استفاده و آزار جنسیزندگی و سلامت

قرار گرفتن در معرض خشونت در روابط نزدیک

قرار گرفتن در معرض خشونت در روابط نزدیک: شما که در یک رابطه نزدیک با خشونت و ظلم زندگی می کنید، حق کمک و حمایت دارید. خشونت می تواند در انواع روابط رخ دهد. قرار گرفتن در معرض خشونت بر سلامتی تأثیر می گذارد. خشونت می تواند باعث آسیب فیزیکی شود. مجله خبری ضدایکس

خشونت و کنترل هرگز ابراز عشق نیست

خشونت در یک رابطه به ندرت یکباره شروع می شود، اما معمولاً به تدریج رخ می دهد. یک فرد می تواند به طور متناوب بین گاهی مهربان و مراقب و گاهی انتقادگر، عصبانی یا کنترل کننده باشد. استفاده از خشونت راهی برای ابراز عشق نیست.

استفاده از زور علیه هر کس طبق قانون ممنوع است. مسئولیت همیشه بر عهده شخصی است که از خشونت استفاده می کند.

مرتکب ممکن است، برای مثال، یک شریک زندگی، یک والدین، یک کودک بالغ، یکی از بستگان با مسئولیت پرستاری یا یکی دیگر از بستگان نزدیک باشد.

همه می توانند در معرض خشونت قرار گیرند. می توانید برای تغییر وضعیت خود از حمایت و کمک بهره مند شوید.

چرا گزارش مهم است؟

خشونت اغلب یک عمل مجرمانه است. شما تصمیم می گیرید که آیا می خواهید گزارش پلیس بدهید یا نه. گزارش پلیس نشانه مهمی است که اتفاق افتاده جرم است.

ممکن است ترک رابطه دشوار باشد

دلایل زیادی وجود دارد که ترک رابطه ای که در آن در معرض خشونت قرار دارید دشوار است:

  • ممکن است از واکنش همسرتان یا شخص دیگری بترسید.
  • ممکن است بخش هایی از رابطه وجود داشته باشد که از آن راضی باشید.
  • ممکن است نگران این باشید که چگونه از نظر مالی کنار بیایید.
  • شما نمی خواهید تنها باشید.

روابط خود را با دیگران حفظ کنید

با دیگران در ارتباط باشید. با کسی که بهش اعتماد دارید صحبت کنید تا جایی که می توانید در مورد احساس خود به ما بگویید. می تواند احساس امنیت کند که بدانید شخص دیگری از وضعیت شما آگاه است.

آنچه اتفاق می افتد را بنویسید

اتفاقاتی را که فکر می کنید ممکن است خشونت باشد را یادداشت کنید. بنویسید چه روز و چه ساعتی اتفاق افتاده است. اگر تصمیم گرفتید که آن را ترک کنید می تواند خوب باشد. یادداشت ها را در مکانی امن نگه دارید. پیام‌های متنی، ایمیل‌ها یا سایر اسناد را در جایی که شریک زندگی‌تان رفتار تحقیرآمیز یا تهدیدآمیز دارد، ذخیره کنید.

آسیب به سند

اطمینان حاصل کنید که هر گونه آسیب توسط مراقبت های بهداشتی مستند شده است. این بدان معنا نیست که شما باید برای گزارش پلیس تصمیم بگیرید. اگر نمی‌خواهید با مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید، می‌توانید خودتان عکس بگیرید یا از شخص دیگری بخواهید این کار را انجام دهد. مطمئن شوید که شخص دیگری جراحات شما را می بیند.

آماده باش

آماده شوید تا در صورت نیاز بتوانید فوراً کمک دریافت کنید. ممکن است بتوانید با پلیس تماس بگیرید و بتوانید به سرعت از فردی که خشن است دور شوید.

کودکانی که در محیط های خشونت آمیز بزرگ می شوند تحت تاثیر قرار می گیرند

کودکان از دیدن یا شنیدن یکی از بستگان نزدیک که در معرض اشکال مختلف خشونت قرار می گیرند، بسیار متاثر می شوند. کودکان معمولاً می دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، حتی اگر بزرگسالان آن را باور نکنند.

آیا مشکوک هستید یا می دانید که کودکی مورد آزار قرار گرفته است؟

اگر نگران هستید که کودک مورد آزار قرار گرفته یا باید شاهد خشونت باشد، با خدمات اجتماعی و پلیس تماس بگیرید. لازم نیست مطمئن باشید، شک شما کافی است.

گزارش مهم است

گاهی اوقات بزرگسالانی که گمان می‌کنند کودکی در حال گذراندن دوران بدی است، می‌توانند تصمیم بگیرند که مداخله نکنند، زیرا نگران اشتباه کردن هستند، نمی‌دانند چه کنند یا فکر می‌کنند که اگر درگیر شوند، می‌تواند برای کودک بدتر شود. ممکن است کودک اصلاً کمکی دریافت نکند. بنابراین برای بهترین منافع کودک، باید همیشه گزارش دهید. اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید، می توانید به طور ناشناس با خدمات اجتماعی تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

غفلت چیست؟

شما که نیازهای اضافی دارید ممکن است در معرض غفلت قرار بگیرید. نیازهای اضافی ممکن است این باشد که شما معلول هستید، بیمار هستید یا مسن هستید. نمونه هایی از سهل انگاری ممکن است این باشد که شخص یک یا چند مورد از موارد زیر را انجام دهید.

واکنش به خشونت و تهدید

واکنش هرکسی به خشونت و تهدید متفاوت است. برخی به یکباره واکنش نشان می دهند، برای برخی دیگر واکنش ممکن است چندین سال طول بکشد.

واکنش عاطفی و فیزیکی معمول است. ممکن است از احساساتی که برای آنها آمادگی ندارید و نمی دانید چگونه با آنها کنار بیایید شگفت زده شوید. شاید افکاری دارید که خلاص شدن از آنها سخت است. همچنین می توانید رویدادها را خیلی دیرتر به خاطر بسپارید. مهم است که کسی را داشته باشید تا در مورد آنچه که از سر گذرانده اید صحبت کنید، ترجیحاً در اسرع وقت.

در اینجا برخی از واکنش های رایج وجود دارد:

  • شما اغلب غمگین، عصبانی یا احساس ناامیدی شدید دارید.
  • شما اغلب احساس استرس، اضطراب یا ترس می کنید.
  • اغلب خودتان را سرزنش می کنید یا خجالت می کشید.
  • سردرد، معده درد یا مشکل در خواب دارید.
  • ممکن است گیج شوید و به خاطر سپردن مشکل داشته باشید.
  • ممکن است دچار افسردگی شوید
  • ممکن است دچار اضطراب شوید.

سازمان های کمک رسان

مشاغلی وجود دارند که از خشونت در روابط نزدیک حمایت می کنند. اگر در رابطه‌ای زندگی می‌کنید که احساس بدی دارید، می‌توانید با آنها تماس بگیرید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا