دانستنیهادیجیتال مارکتینگرپورتاژ

همه چیز درباره ی رپورتاژ + راهنمای کامل رپوتاژ آگهی طلایی

همه چیز درباره رپورتاژ

شاید واژه ی رپورتاژ را شنیده باشید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که رپورتاژ چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟ همانطور که می دانید این روزها تبلیغات تاثیر بسیاری در رونق کسب و کارها دارد . برای پیشرفت در کارتان باید آنرا به درستی معرفی کنید . امروزه روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد و مشاغل مختلف نسبت به مخاطبین خود ، از یک یا چند روش استفاره می کنند تا در حرفه ی خود دیده شوند . رپورتاژ تبلیغاتی ، امروزه از روش های تبلیغاتی مطرحی است که طرفداران زیادی دارد .
در این مقاله شما را  با واژه ی رپورتاژ آشنا کرده و تمام ابعاد و اثرات آنرا بررسی می کنیم . امیدواریم که این مطالب مفید بوده و به کار شما آید .

رپورتاژ چیست ؟

برای آشنایی با مفهوم رپورتاژ ، به این مثال توجه کنید . فرد معتبری را در یک شهر تصور کنید که مورد اعتماد همه مردم شهر است و مردم برای حرف او ارزش زیادی قائل اند . حال تصور کنید این فرد معتبر ، فردی را که تازه به شهر وارد شده است را تایید کند . قطعا دید افراد به فرد تازه وارد تغییر کرده و به او اعتماد می کنند . در دنیای اینترنت ، این فرد معتبر همان سایت معتبر  است که بازدیدکنندگان زیادی دارد . فرد تازه وارد همان سایت شماست که می خواهید با استفاده از اعتبار سایت شناخته شده ، برای معرفی برند و فروش محصولات خود استفاده کنید .

کلمه رپورتاژ از کلمه ریپورت به معنی گزارش ، گرفته شده است . رپورتاژ نوعی تبلیغ با قالبی متنی است . امروزه رپورتاژ نقش مهمی در برند سازی شرکت ها و کمپانی های بزرگ دارد . به عبارت دیگر ، رپورتاژ یکی از به روزترین روش های برند سازی و بازاریابی محسوب می شود که مخاطبان خاصی دارد .

وقتی یک سایت مطلبی خبری یا مقاله ی تبلیغاتی از شما را در سایت خود قرار دهد ، و لینک سایت شما را در صفحه اش قرار می دهد، به کاربران و گوگل میگوید که این سایت مورد تایید من است . با این کار هم صفحه شما توسط کاربران بیشتری دیده می شود ، هم در نظر گوگل برای سایت شما امتیاز محسوب می شود . به این کار رپورتاژ گفته می شود .

رپورتاژ نوعی از تبلیغات است که به صورت گزارش تهیه می شود ودر سایت های خبری متعددی منتشر می شود . از آنجاییکه سایتهای خبری معروف از مخاطبان بسیاری برخوردار هستند ، باعث می شود رپورتاژ شما نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد .

رپورتاژ ضدایکس

آشنایی با رپورتاژ آگهی و انواع آن

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است در که در قالب یک مقاله یا ویدئو یا تصویر ،منتشر می شود . رپورتاژ آگهی ، هدف تبلیغاتی مشخصی دارد و با تولید محتوایی مفید و آموزنده برای مخاطب ، اعتماد او را جلب می کند و در انتها ، خواننده و مخاطب خود را متقاعد به استفاده از یک محصول یا کالای خاص می کند . این نوع از تبلیغات بسیار تاثیرگذارند در صورتی که محتوای غنی داشته باشند .

رپورتاژ آگهی ، در قالب های مختلفی تولیدشده و برای کانال های گوناگون تهیه می شوند . اما به طور کلی رپورتاژ در ابتدا بصورت یک مطلب آموزنده و روایتی برای معرفی برند شروع شده و در نهایت با معرفی خدمات و محصولات آن شرکت پایان  می یابد .

هزینه های متفاوتی برای رپورتاژ آگهی در نظر گرفته می شود که به عوامل مختلفی چون : مدت انتشار و نوع محتوا ، رتبه الکسای شرکت ایران در سایت ناشر رپورتاژ و سن دامنه و مدت فعالیت دامنه ,قدرت دامنه ای که رپورتاژ را منتشر می کند و … .

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد :

– رپورتاژ آگهی در نشریات ، مجلات و روزنامه ها : یکی از نخستین روش های انتشار رپورتاژ بوده که با انتشار مقالات در روزنامه ها و مجلات با هدف تبلیغاتی ، به دنبال کسب درآمد بیشتری بودند . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت ، رسانه های دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند .

– رپورتاژ آگهی تصویری : این رپورتاژ شامل یک تصویر با المانهای گرافیکی همراه با یک متن در کنارش که حاوی مطالب ارزشمندی درباره ی آن محصول است می شود ، تا توجه و اطمینان مخاطب را به خود جلب کند .

– رپورتاژ اگهی در تلویزیون و رادیو : این رپورتاژ از دیرباز جزء اصلی ترین و بهترین کانال ها برای انتشار رپورتاژهای تبلیغاتی بوده است . ترکیب صدا و متن و تصویر متحرک در تلویزیون ، دست سازاندگان این رپورتاژ آگهی را باز گذاشته تا با خلاقیت بیشتری برای محتوا خلق کنند . تبلیغات تلویزیونی باعث معرفی آن محصول به مخاطبان شده و باعث می شود از رقیبان خود فاصله بگیرد.

– رپورتاژ آگهی خبری (سایت های خبری ) : همان رپورتاژ آگهی است ، با این تفاوت که تنها در سایت های خبری ، خبرگزاری ها و کانال های خبری منتشر می شوند ولی رپورتاژ آگهی ، در سایتهای مختلفی قابل انتشار است . رپورتاژ خبری خوب است که علاوه بر داشتن متن قوی ، اصول سئو نویسی را رعایت کند . در واقع اگر اصول سئو نویسی در رپورتاژ رعایت نشود ، آن رپورتاژ اصلا به چشم نمی آید و هزینه ای که کرده اید نفعی برایتان نداشته است .

در دنیای امروزی که عصر دیجیتال و تکنولوژی است ، رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن محسوب می شوند .

نکات لازم جهت انتخاب سایت رپورتاژ آگهی :

برای تصمیم گیری اینکه رپورتاژ خود را در جه سایت هایی منتشر کنید ، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید :

*اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید تعداد بازدیدکنندگان سایت است . هر چقدر سایت اعتبار یا آتوریتی بالایی داشته باشد و شهرت و معروفیت بیشتری داشته باشد ، قطعا تعداد بازدیدکنندگان بالاتری هم دارد . این باعث می شود بازدید کنندگان شما نیز بالاتر رود البته که در این صورت قیمت رپورتاژ  آگهی هم بالاتر است که امری طبیعی است .

*نکته بعدی توجه به تعداد بک لینک هاست . سایت هایی که محتوای خوبی دارند ، بک لینک های زیادی دریافت می کنند . هر چه بک لینک ها بیشتر باشند ، تعداد دیده شدن رپورتاژ آگهی هم بالاتر می رود .

*نکته دیگری که اهمیت دارد ، امتیاز اسپم است .امتیاز اسپم نشان میدهد که تا چه حد سایت از نظر گوگل اسپم تلقی می شود . هر چه امتیاز اسپم سایت پایین تر باشد ، دارای اعتبار بیشتری است و میتوان رپورتاژ خود را به آن سپرد .

*مورد دیگر توجه به رتبه سایت در سایت الکسا می باشد . الکسا هر چه بالاتر باشد ، امکان بازدید مستقیم از سایت شما بیشتر می شود .

*نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید ، توجه به سن دامنه که هر چه بیشتر باشد برای دادن رپورتاژ بهتر است .

*دقت کنید سایتی که رپورتاژ  خود را بعنوان میزبان به آن می دهید ، ارتباط موضوعی با سایت شما داشته باشد . اگر تعداد سایت با ارتباط موضوعی شما کم است می توانید رپورتاژ خبری را در سایت خبری منتشر کنید .

تاثیر رپورتاژ بر سئو

رپورتاژ بر سئو زمانی تاثیر می گذارد که شما از رپورتاژهای باکیفیت استفاده کنید . هزینه رپورتاژ خبری باکیفیت نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مدرن به صرفه تر است . سئو به سایت شما کمک می کند تا بازدید بالاتری داشته باشد و راحت تر در دسترس مخاطبین قرار گیرد . برای اینکه نتیجه خوبی از رپورتاژ آگهی در یک سایت بگبرید ، حتما از شرکتهای تبلیغاتی کمک بگیرید که نویسندگان آن در زمینه سئو و رپورتاژ باتجربه باشند . یکی دیگر از تاثیرات رپورتاژ بر سئو ، این است که با انتشار رپورتاژ خود در سایت پربازدید ، بازدید از سایت شما بالا رفته و اتوریتی بالای سایت پربیننده می تواند در درازمدت به سایت شما کمک بکند . همچنین با دادن بک لینک ها اعتبار سایت خود را بالا می برید . بک لینک مانند این است که دوستتان مغازه ای را جهت خرید به شما معرفی کند ، قطعا اعتبار آن مغازه نزد شما بالاتر می رود .

با افزایش ویژگی های سایت خود ، اعتبار بالاتری نزد گوگل خواهید داشت . بنابراین داشتن یک متن خوب با رعایت نکات سئو ، کمک زیادی به شما می کند .

نکاتی درباره نوشتن رپورتاژ آگهی

انجام این کار شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ، اما اینطور نیست . نوشتن یک پاراگراف شاید کار سختی نباشد ، اما تاثیر گزاری آن روی مخاطب و دریای بی کران اینترنت  است که دشوار است . برای داشتن یک رپورتاژ باکیفیت باید نکاتی را رعایت کنیم :

1-استفاده از عنوان مناسب و جذاب برای رپورتاژ مهم است . زیرا اکثر افراد ابتدا به عنوان توجه می کنند .

2- متن اصلی شما خلاصه ولی کامل باشد و از حاشیه تا حد امکان دوری کنید .

3-از دروغ و اغراق در متن رپورتاژ دوری کنید .

4-در متن رپورتاژ خود اصلا غلط املایی نداشته باشید .

5-نکات نگارشی را رعایت کنید و از علائم نگارشی در متن خود به درستی استفاده کنید .

6-رعایت نکات سئو اهمیت زیادی دارد .

7-حتما از عکس های جذاب در متن اصلی استفاده کنید ، تا خواننده حین خواندن متن اصلی خسته نشود .

مزایای رپورتاژ آگهی

مهمترین مزیت استفاده از رپورتاژ آگهی ، تبلیغات گسترده در کوتاه ترین زمان ممکن است . با استفاده از این روش ، تبلیغات خود را در سطح کشور و یا جهان انجام داده اید .

مزیت دیگر جذب مشتری و سوددهی سریع آن است .

 

شما با تولید محتوای کاربردی ، باعث ایجاد حس خوب در مخاطب ، نسبت به برند خود می شوید . مخاطب اگر خرید هم نکند ، به دلیل استفاده از محتوای سایت ، به شما اعتماد می کند .

مزیت دیگر آن برند سازی است . با انتشار محتوای با ارزش و ارتباط گرفتن مخاطب با محصول شما ، آنرا به دیگران معرفی می کند و با دهان به دهان شدن برند شما معروف می شود .

شما با یک بار هزینه ، بصورت دائم محصول خود را تبلیغ می کنید . در صورتیکه در روش های تبلیغاتی دیگر مانند : بنر تبلیغاتی باید به صورت دوره ای هزینه آنرا پرداخت کنید . ولی با این روش آگهی شما در آن سایت ماندگار می شود . و محتوای شما توسط گوگل همیشه در دسترس است .

مطلب شما خوانده می شود . همانطور که می دانید ، مردم نسبت به تبلیغات گارد دارند . اگر متنی صرفا معرفی محصول و تبلیغ آن باشد ، از آن می گذرند . اما با انتشار رپورتاژ ، این اطمینان را دارید که مخاطب آنرا می خواند و ارتباط می گیرد .

 

استفاده مدام و منظم از این تبلیغات باعث بالا رفتن سئو سایت شما می شود . معمولا شما رپورتاژ آگهی خود را به سایت های رتبه دار می دهید . با وجود لینک شما در سایت میزبان و بازدید بالا از سایت شما ، باعث می شود گوگل به سایت شما امتیاز بدهد . بنابراین ، شما با کمترین هزینه صاحب سایت سئو دار شده اید .

این رپورتاژ قابل استفاده در دو فضای اینترنت و مجازی می باشد .

 

 

نتیجه گیری : همانطور که گفتیم  رپورتاژ آگهی و رپورتاژ خبری ، از بهترین انواع رپورتاژ به حساب می آیند . این نوع رپورتاژ بر روی سئو سایت شما تاثیر بالایی دارد . همین نکته باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما و افزایش رتبه سایت تان نزد گوگل می شود و طرفداران و مخاطبان خود را پیدا می کنید . در این روش ، با یک تیر چند نشان می زنید . هم دل مخاطب را به دست می آورید ، هم به برند و سایت خود اعتبار می بخشید . با انتخاب افراد حرفه ای جهت تولید محتوا و انتخاب سایت های معتبر با توجه به نکات گفته شده جهت انتشار رپورتاژ آگهی و دادن بک لینک به تهداد کافی ، امیدوارم به کسب و کارتان رونق ببخشید و به اهداف والای خود دست یابید.

منبع : 0zx.ir

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا