پزشک و سلامتزندگی و سلامتورزش و سلامت جسمانی

نکاتی برای حرکت دادن کودکان

امتیاز به این مطلب

ورزش کودک: کودکان و نوجوانان برای داشتن احساس خوب باید حرکت کنند. از جمله برای بدن، مغز و خواب مهم است. در مجله خبری ضدایکس نکات و توصیه هایی در مورد اینکه چگونه می توانید برای ترغیب کودکان به حرکت بیشتر انجام دهید، دریافت می کنید.

چیزهایی را با هم اختراع کنید. کودک احتمالاً ایده های زیادی در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید دارد.

صرف نظر از سن، باید ورزش کنید تا احساس خوبی داشته باشید. برای کودکان، این امر بسیار مهم است، تا حدی به این دلیل که در آن زمان است که شما برای بقیه عمر عادت دارید.

با کودک حرکت کنید، نکاتی را ارائه دهید و پیشنهاداتی در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید ارائه دهید. از ایده های خود بچه ها برای حرکت حمایت کنید.

همه حرکات مهم است؛ ورزش کودک

کودکان هر روز نیاز به حرکت زیادی دارند. همه حرکات خوب و مهم هستند. حرکت می تواند هر چیزی باشد، مانند بازی، پیاده روی، تمرین یک ورزش یا رقصیدن. همچنین می تواند چیزی مانند کمک در خانه، شستن ظروف و تمیز کردن اتاق آنها باشد.

سعی کنید به عنوان بخشی از کاری که هر روز انجام می دهید حرکت کنید. به جای سوار شدن بر ماشین یا اتوبوس پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ها بالا بروید. کاری که هر روز انجام می دهید برای به دست آوردن پایه و عادات خوب بسیار خوب است.

همچنین می توانید از پیش دبستانی یا مدرسه بپرسید که چگونه با حرکت کار می کنند و بچه ها چقدر به آنجا می روند. اگر مثلاً وقفه‌های حرکتی و فعالیت‌هایی در فضای باز مانند گشت و گذار داشته باشند.

برای حرکت استراحت داشته باشید

مهم است که برای مدت طولانی ثابت ننشینید. استراحت و حرکت برای چند دقیقه هر نیم ساعت تفاوت ایجاد می کند.

با کودک حرکت کنید

همه نیاز به حرکت دارند. با هم ورزش کنید و لذت ببرید. بچه ها مثل شما رفتار می کنند. بنابراین شما باید کسی باشید که به جای سوار شدن بر ماشین یا اتوبوس با پیاده روی یا دوچرخه سواری نشان می دهد.

شما باید کسی باشید که با وجود اینکه هوا تاریک و سرد است یا زیاد از تلفن همراه یا تبلت استفاده نمی کند، بیرون می رود و حرکت می کند. در مورد حرکت مثبت صحبت کنید.

در حرکت کودک مشارکت داشته باشید. چیزهایی را با هم اختراع کنید. بچه‌ها معمولاً داشتن بزرگسالان را با خود سرگرم‌کننده می‌دانند. کار را آسان کنید، لازم نیست هزینه زیادی داشته باشید یا در یک گروه سازماندهی کنید.

نکاتی برای کودکان و والدین

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می توانید در داخل و خارج از خانه انجام دهید آورده شده است:

  • در داخل یا خارج از خانه بازی کنید.
  • جایی که باید حرکت کنید، بازی کنید.
  • بگذارید بچه های کوچک خودشان کالسکه شان را هل دهند. تا حد امکان کمتر کالسکه سوار شوید.
  • در انجام کارهای عملی در داخل خانه یا باغ کمک می کند. با کاری که کودک می تواند انجام دهد سازگار شوید.
  • بازی و بازی از طریق برنامه های موجود در تلفن همراه.
  • چیزی را که در اینترنت موجود است، بازی و پخش کنید.
  • چالش های حرکتی را انجام دهید، برای مثال یکدیگر را به چالش بکشید تا یک روز قدم های زیادی بردارید.
  • در خانه دیسکو داشته باشید، آهنگ ها را به نوبت انتخاب کنید.
  • در فضای باز یا در حمام شنا کنید.
  • پنج گانه انجام دهید.
  • گنج یابی کنید، نقشه بسازید.
  • کلبه بساز
  • تمرینات بدنسازی را در خانه انجام دهید.
  • یک جعبه فعالیت داشته باشید، جایی که همه اعضای خانواده پیشنهادات خود را برای فعالیت‌ها درج می‌کنند و وقتی آخر هفته است، یک یادداشت می‌کشید.

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می توانید در فضای باز انجام دهید آورده شده است:

  • گشت و گذار را پیدا کنید
  • در طبیعت حرکت کنید، به جنگل، دریاچه یا دریا سفر کنید.
  • به یک سفر اکتشافی بروید.
  • از ترامپولین بپر
  • در زمین بازی یا در زمین پارکور بازی کنید.
  • اژدهای پرنده.
  • کباب کنید، در فضای باز آتش درست کنید.
  • دوچرخه سواري.
  • زباله ها را در فضای باز جمع آوری کنید.
  • بازی یا پیاده روی در جنگل.
  • مشرق.
  • برو سورتمه سواری، کلبه برفی بساز.
  • دویدن
  • با دوستان یا بزرگسالان فوتبال بازی کنید.
  • در باشگاه ورزشی در فضای باز ورزش کنید.
  • از اسکوتر استفاده کنید.

موبایل، صفحه نمایش و کامپیوتر

خیلی راحت می شود. بسیاری از کودکان هر روز ساعت های زیادی در مقابل یک صفحه نمایش ثابت می نشینند.

این نشستن مضر است، نه خود فناوری. مهم حرکت کردن است.

روز به روز بیشتر کودکان و جوانان به دلیل استفاده از موبایل و تبلت دچار درد در ناحیه گردن و کمر می شوند.

در مورد صفحه نمایش و بازی ها توافق کنید

مهم است که کودک برای حرکت استراحت کند. با قوانین یا توافقات در مورد زمان بدون صفحه نمایش یا حداکثر زمان برای صفحه نمایش خوب است.

از موبایل، تبلت و کامپیوتر برای جابجایی استفاده کنید

برای جابجایی می توانید از رایانه، تبلت و تلفن همراه استفاده کنید. بازی‌ها، برنامه‌ها، برنامه‌ها و بازی‌هایی وجود دارند که باید در آنها حرکت کنید.

نکات و فعالیت های زیادی در اینترنت وجود دارد. این می تواند برای مثال، جستجوی فیگورها یا گنجینه ها در فضای باز، ساختن فیلم یا ضبط رقص باشد. برخی از انجمن ها و شرکت های آموزشی در وب سایت خود جلسات آموزشی رایگان دارند.

توضیح دهید که اگر حرکت کنید و بدن خود را تمرین دهید در بازی ها بهتر می شوید. همچنین به درد گردن و کمر یا وضعیت نامناسب کمک می کند.

نکاتی برای نوجوانان

اجازه دهید کودک تلاش خود را برای یافتن آنچه که فکر می کند سرگرم کننده است، امتحان کند.

وقتی بچه ها در سنین نوجوانی هستند، شرکت دادن آنها در فعالیت ها با بقیه اعضای خانواده می تواند سخت تر باشد. سعی کنید آنچه را که او فکر می کند سرگرم کننده است، آنچه را که می خواهد امتحان کند، پیدا کنید. صبر کن اگه مشکلی نداره

پذیرای پیشنهادات باشید به عنوان مثال، اگر کودک می خواهد تمرینات قدرتی را شروع کند، می توانید به باشگاه بروید. اگر این امکان وجود ندارد، می توانید برنامه ها و برنامه های آموزشی را از اینترنت دانلود کنید و در خانه آموزش ببینید.

پیشنهادهای دیگر این است که خود بچه‌ها می‌توانند مثلاً گروهی را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنند یا به آن‌ها بپیوندند که کارها را با هم انجام می‌دهند.

همچنین تشویق آنها به ملاقات و انجام کارها با هم، ترجیحاً در خارج از منزل نیز خوب است.

با فکر کردن به نحوه سازماندهی مدرسه و مطالعه به حرکت کمک کنید. اگر کودک جلسات درس بسیار طولانی بدون وقفه، روزهای طولانی یا تکالیف زیاد دارد، با او و مدرسه صحبت کنید. از نشستن طولانی مدت خسته می شوید.

بچه ها چقدر باید حرکت کنند؟

ورزش کودک بسیار مهم است زیرا در آن زمان اسکلت و ماهیچه ها ساخته می شوند. این، در میان چیزهای دیگر، نحوه حرکت و استفاده از بدن را به روش های مختلف توسعه می دهد.

چیزهایی که باعث تنگی نفس می شوند و قلب شما را به کار می اندازند برای سلامتی شما بهترین هستند.

کودکان و جوانانی که مثلاً به دلیل یک بیماری مزمن یا ناتوانی قادر به حرکت نیستند، باید تا حد امکان فعال باشند. کمی بهتر از هیچی است.

کودکان 0-5 سال

در این سن باید به کودک اجازه داد هر روز چندین بار به روش های مختلف حرکت کند. وقتی آنها بیدار هستند، مهم است که اجازه حرکت داشته باشند. آنها بیشتر با بازی حرکت می کنند. آنها می خزند، راه می روند، می دوند و می پرند.

مثلاً اجازه ندهید کودک برای مدت طولانی روی کالسکه یا صندلی بلند بنشیند. وقفه برای بازی و حرکت.

برای کودکان زیر یک سال، به عنوان مثال، می توانید به آنها اجازه دهید دراز بکشند و در یک سالن بدنسازی نوزاد حرکت کنند. مثال دیگر این است که وقتی پوشک را عوض می کنید با کودک بازی می کنید و آواز می خوانید، بسیاری از کودکان تمام بدن را لمس می کنند و با او صحبت می کنند.

در مورد نحوه حرکت کودک و کارهایی که می توانید انجام دهید بیشتر بخوانید .

6-17 سال

کودکان بین 6 تا 17 سال باید حداقل 60 دقیقه در روز حرکت کنند. باید چیزی باشد که ضربان قلب را بالا ببرد و آنها را دچار تنگی نفس کند. برای مثال می تواند دوچرخه سواری به مدرسه و بازی در زمان استراحت باشد.

مهم است که برای مدت طولانی ثابت ننشینید. حرکت را قطع کنید

در این سن، کودکان حداقل سه روز در هفته نیاز به حرکت شدیدتری دارند. این باید فعالیت هایی باشد که آنها را دچار تنگی نفس و عرق کند و ماهیچه ها و اسکلت آنها تقویت شود. این می تواند بخشی از بازی، دویدن و پریدن، یا بخشی از ورزش و ورزش برنامه ریزی شده در مدرسه یا در اوقات فراغت شما باشد. برای مثال می‌تواند تمرین یک ورزش، تمرین رقص، بازی فشرده‌تر در فضای باز یا بازی فوتبال با دوستان باشد.

در متون در مورد رشد کودک در مورد نحوه حرکت کودک بیشتر بخوانید .

دستاورد زیادی نیست

این نباید در مورد موفقیت باشد، بلکه باید در مورد لذت بردن از حرکت باشد. اگر تمرین خیلی شدید یا عملکرد محور باشد خوب نیست. توجه داشته باشید که آیا کودک شما زیاد ورزش می کند، به خصوص اگر به اندازه کافی غذا نمی خورد.

کودکان می توانند تمرینات قدرتی انجام دهند

کودکان باید عضلات خود را تمرین دهند. آنها می توانند تمرینات قدرتی انجام دهند به شرطی که حرکات درست باشد و خیلی سنگین بلند نکنند. تمرینات قدرتی می تواند به عنوان مثال، فشار دادن، بلند کردن وسایل و ورزش در باشگاه باشد.

چرا بچه ها باید حرکت کنند؟

مهم است که به طور منظم ورزش کنید.

وقتی حرکت می کنید این اتفاق می افتد:

  • عضلات بهتر میشه فکر کردن و قوی بودن در مدرسه مهم است.
  • مغز بهتر کار می کند. به عنوان مثال، یادگیری چیزها آسان تر است.
  • احساس بهتری در بدن دارید. خطر ابتلا به سردرد ، معده درد ، کمردرد و درد مفاصل را کاهش می دهد.
  • بهتر می خوابی
  • شرایط داره بهتر میشه شما استقامت بیشتری دارید.
  • اسکلت و ماهیچه ها قوی تر می شوند.
  • از نظر ذهنی احساس بهتری دارید، به عنوان مثال، کمتر احساس غمگینی می کنید، افکار دشوار کمتری دارید، در مدرسه بهتر پیشرفت می کنید و عزت نفس بهتری دارید .

این توصیه برای همه، صرف نظر از سن، صدق می کند.

تحقیقات نشان می دهد کودکانی که به اندازه کافی ورزش می کنند کمتر به بیماری هایی مانند دیابت و چاقی و چاقی مبتلا می شوند .

حرکت در فضای باز، برای جلوگیری از عفونت و چون هوای تازه برای سلامتی مفید است، خوب است. تحقیقات همچنین نشان داده است که جنگل ها و طبیعت حال ما را بهتر می کند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا