پزشک و سلامتزندگی و سلامتسلامت و روان

تا در نهایت دچار بحران شویم

امتیاز به این مطلب

تا در نهایت دچار بحران شویم: اکثر مردم در یک مقطع زمانی دچار بحران می شوند. بحران می تواند به طور ناگهانی یا به دلیل چیزی که برای مدت طولانی در حال وقوع است رخ دهد. یک بحران همیشه می گذرد، حتی اگر زمان ببرد. گاهی اوقات ممکن است برای پردازش تجربیات خود به حمایت یا کمک نیاز داشته باشید. مجله خبری ضدایکس

بحران چیست؟

همه مردم گاهی اوقات سختی دارند که این بخشی از زندگی است. اما گاهی اوقات ممکن است چیزی آنقدر سخت باشد که در نهایت دچار بحران شوید.

بحران واکنشی است به یک موقعیت دشوار مانند از دست دادن کسی یا چیزی یا تجربه تغییر در زندگی. روش معمول شما برای رویارویی با مشکلات کافی نیست و در نهایت دچار بحران می شوید. ممکن است آنقدر جدی باشد که برای شروع دوباره احساس بهتر به حمایت نیاز داشته باشید.

رویدادهای مختلف می توانند تأثیر بگذارند

ممکن است در نهایت دچار بحران شوید زیرا اتفاقی غیرمنتظره رخ می دهد. به عنوان مثال، ممکن است یک تصادف، بیماری، جنایت، از دست دادن شغل یا ترک غیرمنتظره یکی از نزدیکان شما باشد. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد غم و اندوه زمانی که کسی فوت کرده است بخوانید.

تغییراتی که تقاضا می کند

یک بحران همچنین می تواند توسط رویدادهای دیگری در زندگی، مانند پدر یا مادر شدن، جابجایی یا تغییر شغل ایجاد شود. این می تواند تغییراتی باشد که شما مشتاقانه منتظر آنها بوده اید، اما همچنین می تواند چیزهایی باشد که شما نمی خواستید اتفاق بیفتد. وقتی زندگی تغییر می کند، سازگاری با نیازهای جدید می تواند دشوار باشد.

معمولاً پس از طلاق، زمانی که فرزندان از خانه دور می‌شوند، بزرگ‌تر می‌شوید یا زمانی که بازنشسته می‌شوید، دچار بحران می‌شوید. بحران به عنوان واکنشی به از دست دادن یک نقش یا عملکرد در زندگی و مشکل در سازگاری با موقعیت جدید است.

یک بحران می تواند باعث شود که احساس کنید هویت خود را از دست داده اید. ممکن است احساس کنید که راه خود را گم کرده اید یا کنترل زندگی خود را از دست داده اید.

هر کس واکنش متفاوتی نشان می دهد

تجربیاتی که قبلا در زندگی داشته اید برای نحوه تجربه و مدیریت مشکلات مهم هستند. بنابراین، افراد مختلف ممکن است در یک بحران واکنش متفاوتی نشان دهند، حتی اگر رویداد یا موقعیت مشابه باشد.

واکنش دیگران تاثیر می گذارد

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند بر نحوه واکنش شما در یک بحران تأثیر بگذارد. یک چیز این است که اطرافیان شما چگونه واکنش نشان می دهند. اگر دیگران درک نکنند که وضعیت شما چقدر جدی است، ممکن است مقابله با بحران برای شما دشوارتر باشد.

چه کاری می توانم انجام دهم تا احساس بهتری داشته باشم؟

اغلب مهم است که بتوانید در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید. گفتن آن ممکن است دشوار باشد، اما پس از آن ممکن است احساس آرامش کنید. با کسی که می شناسید صحبت کنید یا با یک خط کمک تماس بگیرید.

چیزهایی را پیدا کنید که به شما آرامش و قدرت می بخشد

وقتی در بحران هستید، باید لحظاتی را داشته باشید که به چیزهای دیگری غیر از چیزهایی که احساس می‌کنید سخت است فکر کنید. در عین حال، فکر کردن به چیز دیگری می تواند دشوار باشد. به عنوان مثال، انگیزه دادن به خودتان برای کارهای ساده مانند پیاده روی دشوار است. اما چنین کارهای روزمره می تواند در نهایت احساس بهتری به شما بدهد.

چیزهایی را که دوست دارید پیدا کنید

خوب است سعی کنید موقعیت هایی را پیدا کنید که احساس خوبی دارید و به خودتان اجازه دهید مدتی در آنجا بمانید. به عنوان مثال، می تواند پخش یا گوش دادن به موسیقی باشد. همچنین می تواند نقاشی، نوشتن، حمام کردن یا بیرون رفتن در طبیعت باشد. سعی کنید کاری را پیدا کنید که از انجام آن لذت می برید.

در چه زمانی بحران اتفاق می افتد؟

نمی توان گفت چقدر در بحران خواهید بود. برای افراد مختلف متفاوت است و بستگی به این دارد که بحران در چه موردی باشد. اما دیر یا زود می گذرد.

شما می توانید بین نگاه به جلو و نگاه به عقب جابجا شوید

راه های مختلفی برای توصیف احساس عبور از یک بحران وجود دارد. یکی از راه های توصیف آن این است که کسانی که در بحران هستند بین دو موقعیت به عقب و جلو می روند. مشخصه یک موقعیت رویدادی است که منجر به بحران شد و موقعیت دیگر با زندگی پس از بحران مشخص می شود.

جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف به این معنی است که یک لحظه می‌توانید به شدت فکر و احساس کنید. برای مقابله با چیزی که شما را در بحران قرار داده مشکل دارید. در لحظه بعد می توانید فکر کنید، احساس کنید و کارهایی را انجام دهید که ربطی به بحران ندارند. شما می توانید چیزهایی را که می خواهید یا باید انجام دهید برای ایجاد یک زندگی کارآمد بدست آورید.

بحران می تواند دیدگاه زندگی را تغییر دهد

زندگی احتمالاً دقیقاً مانند قبل از بحران نخواهد بود. بسیاری تجربه می کنند و دید متفاوتی از زندگی دارند. برای برخی، بحران می‌تواند به بینش‌هایی منجر شود که می‌تواند معنادار باشد، مانند قدردانی بیشتر از زندگی روزمره.

گاهی اوقات بحران پیچیده می شود

گاهی اوقات بحران می تواند باعث شود که همچنان  احساس بدی داشته باشید . برخی ممکن است تمایل خود را برای انجام کارهایی که قبلاً سرگرم کننده بودند از دست بدهند. اگر برای مدت طولانی غمگین باشید، ممکن است دچار  افسردگی شوید. همچنین ممکن است  اختلالات اضطرابی داشته باشید . اگر بعد از بحران همچنان احساس بدی دارید، کمک بخواهید.

نزدیک بودن

فردی که در بحران است می تواند طوری رفتار کند که برای شما که نزدیک هستید عجیب به نظر برسد.

در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام ملاقات با یک فرد در بحران باید به آنها توجه کنید:

 

  • نشان دهید که به آن شخص اهمیت می دهید. بپرسید چطور است و از مزاحمت نترسید.
  • گوش کنید و سعی کنید از توصیه خوب خودداری کنید. شما مجبور نیستید برای موقعیتی که فرد در آن قرار دارد راه حلی داشته باشید.
  • شما همچنین می توانید در مورد مسائل روزمره صحبت کنید یا فقط ساکت باشید، اگر به نظر می رسد که فرد آن را ترجیح می دهد.
  • می توانید پیشنهاد دهید که با هم کاری انجام دهید. شاید بتوانید در مورد چیزهای عملی مانند آشپزی، تمیز کردن یا رفتن به خرید کمک کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا