پزشک و سلامترشد و تکامل کودکان اینگونه استکودکان و بارداری

رشد کودک 5-6 سال

رشد کودک 5-6 سال: در این سن، کودک در راه چالش های جدید است و می تواند به تناوب احساس بزرگی و کوچکی کند. بسیاری از مردم دوست دارند داستان های خود را تعریف کنند، بازی کنند و کاردستی انجام دهند. آنها همچنین برای حرکت با رشد بدن به سطوح بزرگتری نیاز دارند.

همه کودکان منحصر به فرد هستند و رشد متفاوتی دارند. با این حال، برخی از ویژگی ها وجود دارد که برای اکثر کودکان در یک گروه سنی رایج و معمولی است.

نحوه رشد کودکان می تواند بسیار متفاوت باشد. برای درک و شناخت کودک خود، ممکن است لازم باشد در مورد رشد کودک 4-5 سال یا در مورد رشد کودک 6-7 سال مطالعه کنید . مجله خبری ضدایکس

توسعه در دوره های مختلف با سرعت های متفاوتی پیش می رود

رشد در دوره‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی پیش می‌رود و می‌تواند از کودکی به کودک دیگر، حتی بین خواهر و برادر، بسیار متفاوت باشد.

رشد برای کودک هم سرگرم کننده و هم سخت است. این بدان معنی است که او گاهی اوقات مضطرب می شود، خلق و خوی خود را تغییر می دهد و نیاز به نزدیکی یا توجه بیشتری نسبت به قبل دارد.

شرایط و رویدادهای فردی وجود دارد که می تواند بر چگونگی رشد کودک چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است کودک نارس به دنیا آمده باشد ، ناتوانی داشته باشد یا در حال تجربه یک تغییر عمده در زندگی باشد.

شما باید در رشد کودک فعال باشید

کودک همچنان به بزرگسالان وابسته است، اما به طور مستقل فکر و عمل می کند. اینکه کودک چگونه احساس می کند و رشد می کند تا حد زیادی تحت تأثیر نحوه نزدیکی، توجه شما و دیگرانی که برای کودک مهم هستند و آنچه کودک نشان می دهد که نیاز دارد، می شود.

اکنون کودک نیز الگوهای بیشتری پیدا می کند که می تواند از آنها پیروی کند. اینها می توانند برای مثال دوستان، کارکنان پیش دبستانی و مدرسه، رهبران فعالیت های اوقات فراغت و چیزهایی که در رسانه ها می بینند و می شنوند باشند.

شما امنیت بزرگی هستید کتاب می خوانی، شب می خوانی، بیدار می شوی، آرامش می دهی و آشپزی می کنی. اما می توانید زمانی که کودک از خودش مراقبت می کند، مثلاً در یک مهمانی کودکان، کمی بیشتر عقب نشینی کنید. اگرچه کودک اکنون می تواند بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهد، اما همیشه نیاز است که بزرگسالی وجود داشته باشد که بر آنها نظارت کند.

آنچه کودک فکر می کند، می فهمد و احساس می کند

اکنون کودکان شروع به تشخیص بهتر بین خیال و واقعیت کرده اند. کودک بیشتر می فهمد که بازی های نقش آفرینی و فانتزی فقط بازی هستند. یک مثال این است که بسیاری از کودکان در این سن دیگر به طرح داستان اعتقاد ندارند. با گذشت زمان، باور به موجودات مختلف افسانه ای با توضیحات معقول تری جایگزین می شود.

آماده برای تمرین تکالیف مدرسه

کودک در استدلال و نتیجه گیری در مورد چیزها بهتر می شود. کودک اکنون می‌تواند برای مدتی بیشتر بی‌حرکت بنشیند و توجه خود را به یک چیز معطوف کند.

در سن 5 سالگی، کودکان در تشخیص چیزهایی که قبلا دیده اند بسیار خوب هستند. با این حال، به خاطر سپردن چیزها بدون دیدن دوباره آنها سخت تر است. این به این دلیل است که کودک به ندرت از قوانین حافظه برای به خاطر سپردن چیزها استفاده می کند، مانند تکرار دانش در سکوت برای خودش یا تقسیم چیزها به گروه هایی که به خاطر می آورد. از طرف دیگر، کودکان بزرگتر و بزرگسالان ترفندهای حافظه متفاوتی دارند که کودک 5-6 ساله هنوز آن را ندارد.

کودک هنوز هم در بازی و آنچه در زندگی روزمره اتفاق می افتد، بیشترین چیزی را می آموزد. اما او اکنون آماده است تا تمرینات مربوط به “نوع مدرسه” را آغاز کند.

احساسات، همدلی و اخلاق

اکنون کودک در مورد احساسات مختلف چیزهای زیادی یاد گرفته است. مرغ هم می تواند در مورد آنها صحبت کند و هم می تواند با احساسات دیگران سازگار شود. همچنین برای کودک راحت تر است که با احساسات قوی خود کنار بیاید. اما او هنوز هم اغلب به حمایت و آرامش بزرگسالان نیاز دارد.

کودک در سن 5 سالگی نیز از خودآگاهی بیشتری برخوردار است. این بدان معناست که کودک می تواند احساسات را با خود پیوند دهد و احساساتی را که خودش دارد کشف کند. در عین حال، کودک می تواند به طور فزاینده ای در افکار و احساسات دیگران زندگی کند. اسمش همدلی است. برای رشد اخلاق مهم است که بتوانیم درباره «درست» و «باطل» و «خوب» و «بد» استدلال کنیم.

کودک شروع به آگاهی بیشتر از اینکه چگونه می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و واکنش دیگران در هنگام غمگین، عصبانی یا شادی چگونه است، می شود.

درک کنید که او دیگر در مرکز همه چیز نیست

کودک در 5 سالگی هنوز بیشتر از خودش شروع می کند، اما بهتر می فهمد که مرکز دنیا نیست. می تواند هم ناراحت کننده و هم ناراحت کننده باشد.

ممکن است کودک گاهی کابوس ببیند و بخواهد شب ها به شما نزدیک باشد.

قوانین و توافقات مهم هستند

در این سن، کودک معمولاً فکر می کند که روال، عدالت و توافق مهم است. کودکان معمولاً بازی ورق یا بازی را سرگرم کننده می دانند و سپس این موضوع می تواند بسیار واضح شود. قوانین و نظم مهم است.

به کودک در هنگام سختی کمک کنید

همانطور که کودک نسبت به خود بیشتر آگاه می شود، اغلب حساس تر می شود و ممکن است به خاطر شکست یا اشتباه احساس گناه کند. در این صورت، حمایت از کودک برای جسارت مجدد، حتی اگر فکر می کند ترسناک است، می تواند خوب باشد.

خلق و خوی می تواند به سرعت تغییر کند و کودک در کنار آمدن با سختی ها مشکل داشته باشد. اگر کسی را احمق می‌داند یا خودش نمی‌تواند کارهای خاصی را انجام دهد، می‌تواند منجر به ناامیدی شود. بسیاری از کودکان در این سن به طور کامل از فوران خشم خودداری می کنند، اما این اتفاق می افتد. سپس کارهای دیگری را به او پیشنهاد دهید. وقتی مشکلی پیش می آید پارس نکنید. از کودک حمایت کنید و نشان دهید که احساسات قوی او را جدی می گیرید.

شروع کلاس پیش دبستانی

شروع در کلاس پیش دبستانی در مقایسه با رفتن به پیش دبستانی، مهد کودک خانواده یا خانه بودن می تواند تفاوت زیادی داشته باشد. شروع مدرسه به این معنی است که از کودک انتظار می رود بتواند زمان ها را متناسب کند، دستورالعمل ها را بفهمد و لباس ها و چیزهای خود را پیگیری کند.

تغییر می تواند فوق العاده، هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد. اینکه کودک چگونه شروع به مدرسه را تجربه می کند، از جمله به شخصیت کودک و اینکه در کجای رشد خود قرار دارد، بستگی دارد. البته وضعیت مدرسه هم مهم است.

کمک به کودک برای پیدا کردن دوستان و احساس خوشحالی در کلاس هم برای احساس او خوب است و هم می تواند یاد بگیرد. اینکه کودک در مدرسه پیشرفت کند مهمتر از آنچه در مدرسه به دست می آورد. کودکانی که در یافتن دوستان در کلاس پیش دبستانی کمی مشکل دارند، به کمک نیاز دارند تا با کودکان دیگر کنار بیایند.

کودکان در این سن به ندرت برای خود و دیگران بر اساس آنچه به دست می آورند ارزش قائل هستند. از سوی دیگر، عضویت در جامعه اجتماعی مهم است.

ممکن است لازم باشد کوچک باشد

در طول روز، کودک می تواند تلاش کند تا خوب باشد و سعی کند با الزامات کنار بیاید، باید بعد از مدرسه کوچک باشد و نتواند با همان چیزها کنار بیاید. تغییر خلق و خوی کودک ممکن است به دلیل خستگی او باشد. درست مانند بزرگسالان، کودکان به زمان زیادی نیاز دارند بدون اینکه نیازی به بهبودی داشته باشند. ممکن است لازم باشد با فعالیت های اوقات فراغت در ارتباط با کودک که هنوز تغییرات بزرگی در زندگی روزمره دارد کمی آرام تر رفتار کنید.

رایج است که کودکان می توانند و انجام دهند

در این سن، معمولاً کودکان این کار را انجام می دهند:

  • خودش به توالت می رود، اما ممکن است برای خشک شدن نیاز به کمک داشته باشد.
  • نام کامل و بخشی از آدرس خود را می داند.
  • می تواند بین خیال و واقعیت تمایز قائل شود.
  • به مسائل اخلاقی، درست و نادرست، قوانین و توافقات علاقه مند است.
  • شروع می کند به اینکه ساعت چند است.

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده که می توانید با هم انجام دهید

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • یک پیک نیک در باغ یا پارک داشته باشید. خیلی نیاز ندارد، مثلاً با یک پتو و یک سیب کافی است. شما همچنین می توانید یک پیک نیک در داخل خانه داشته باشید.
  • تصاویر حیوانات، چهره ها، مکان ها یا افراد را برش دهید. تصاویر را وارونه قرار دهید و بپرسید: “اگر شما جای یک … بودید چه می کردید؟” از کودک بخواهید تصویری را برگرداند، جمله را تمام کند و به او بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهد.
  • در مورد احساسات با فرزند خود صحبت کنید. احساسات را نام ببرید و توضیح دهید. با خیال راحت از زندگی کودک یا خودتان مثال بزنید. وقتی در مورد احساسات صحبت می کنید گرم، صمیمی و متعهد باشید. این به کودک در درک بهتر احساسات کمک می کند. درک احساسات بازی با کودکان دیگر را آسان تر می کند.

نحوه رفتار کودک با دیگران – رشد اجتماعی

کودکان تا سن 5 سالگی وقتی با دیگران بازی می کنند و با دیگران هستند، رشد می کنند. اکثر مردم دوست دارند همکاری کنند و مسئولیت را بر عهده بگیرند و اغلب نسبت به دیگران چه در خانه و چه در مهدکودک یا خانواده مراقبت می کنند.

دوستان مهم تر می شوند

بچه ها در این سن می فهمند که دوست بودن چیز خاصی است. کودک با شادی بیشتری به کودکانی که فکر می کند دوستانش هستند سلام می کند. او همچنین بیشتر از یک دوست تعریف می کند و اغلب به دوستان بیشتر گوش می دهد. دوستان مهم هستند و نداشتن دوستان سخت است.

دوستی ها می توانند سریعتر از بچه های بزرگتر تغییر کنند. اگر دوستی کار احمقانه ای انجام دهد، ممکن است کودک حداقل به طور موقت از این فکر کند که دوست است.

بگذارید بچه ها با هرکسی که می خواهند بازی کنند

معمولاً دخترها بیشتر با دخترها و پسرها بیشتر با پسرها بازی می کنند. اینکه این مورد هم به زیست شناسی و هم به فرهنگ بستگی دارد. کودکان تا حد زیادی ایده های خود را در مورد “دخترانه” و “پسرانه” بودن از جامعه ای که در آن زندگی می کنند دریافت می کنند.

مهم این است که اجازه دهیم کودک خودش باشد و با کودکی که می خواهد باشد. اغلب برای پسرانی که می خواهند «دخترانه» باشند و با دختران بازی کنند، سخت است. ممکن است لازم باشد از او دفاع کنید و به او توجه کنید تا با او مانند سایر کودکان با احترام رفتار شود.

زبان، گفتار و ارتباطات

بسیاری از کودکان در سن 6 سالگی بین 10000 تا 15000 کلمه می دانند. آنها می توانند از گرامر زیادی به درستی استفاده کنند. کودکان درک می کنند که حروف خاص و صداهای خاص به هم مرتبط هستند. آنها می توانند سعی کنند کلمات ساده را هجی کنند و برخی از کودکان کمی شروع به خواندن می کنند. بسیاری از کودکان دوست دارند داستان های کوتاه اختراع کنند و می فهمند که داستان ها باید شروع، میانه و پایان داشته باشند.

اغلب چیزها را تحت اللفظی تفسیر می کند

بسیاری از زبان هنوز به معنای واقعی کلمه تفسیر می شود. به عنوان مثال، بزرگسالان گاهی اوقات در هنگام ناراحتی، مثلاً در ترافیک، در مورد تهدید و خشونت صحبت می کنند. برای کودک پنج ساله، تهدیدهای بزرگترها علیه دیگران را می توان به معنای واقعی کلمه تعبیر کرد و بنابراین در حضور کودکان باید از زبان بی احتیاطی بسیار کوتاهی کرد.

همچنین همیشه باید از تهدیدهایی که کودک را هدف قرار می دهد، اجتناب کرد، مانند این جمله رایج “اگر بحث را متوقف نکنی و بیایی تو را در فروشگاه می گذارم.” کودکان از چنین تهدیدهایی می ترسند و ناامید می شوند زیرا فکر می کنند واقعا می توانید آنها را تنها بگذارید.

اگرچه زبان بسیار پیشرفت می کند، اما هنوز محدود است. کودک در توصیف چیزهایی که دیده، اما دیگران ندیده اند، مشکل دارد. همچنین دادن دستورالعمل های ساده و همچنین دریافت توضیحات و توانایی دنبال کردن آنها برای کودک دشوار است. به عنوان مثال، اصلاً مطمئن نیست که یک کودک پنج ساله خود را از یک زمین بازی به خانه بیابد، حتی اگر جاده ساده باشد و شما آن را به وضوح توصیف کنید.

توضیح اینکه چرا دیگران به شیوه ای که آنها فکر می کنند و احساس می کنند برای کودک دشوار است. همچنین به عهده گرفتن مسئولیت شخصی برای ادامه بحث برای مدت طولانی دشوار است. اما کودک اکنون راحت تر می تواند به نوبت در مکالمه صحبت کند. مرغ می تواند بیشتر به نظرات دیگران گوش دهد و به روشی مناسب پاسخ دهد.

اگر کودک چندین زبان دارد

اگر کودک در خانه دو یا چند زبان را در دوران رشد شنیده و صحبت کرده باشد و به اندازه کافی بتواند آنها را تمرین کند، در این سن می تواند کلمات و صداها را در همه زبان ها به درستی تلفظ کند.

اغلب و با خوشحالی صحبت می کند

صحبت کردن به معنای چیزهای مختلف است. این، در میان چیزهای دیگر، راهی برای تمایل به دیده شدن است. عزت نفس کودک با گوش دادن قوی تر می شود. گوش دادن به معنای نشان دادن این است که هم کودک و هم آنچه که برای گفتن دارد مهم و ارزشمند است.

برای اینکه کودک یاد بگیرد احساسات را در قالب کلمات بیان کند، خوب است که اجازه دهید احساسات بخش مهمی در هنگام صحبت کردن باشد. یک زمان داستانی در شب که می توانید در آرامش و سکوت کنار هم باشید هم برای کودک و هم برای شما ارزشمند است. همچنین زمان خوبی برای صحبت در مورد احساسات مختلف است.

گاهی اوقات کودک برای کنترل اعمال خود با صدای بلند صحبت می کند. سپس کودک صحبت را با خودش هدایت می کند. با صدای بلند برای خود صحبت کردن به کودک کمک می کند تا مشکلات عملی را حل کند و همچنین از احساسات خود مراقبت کند.

صفحه نمایش و رسانه های مختلف

شما مرزها را تعیین می کنید و به کودکان یاد می دهید که با رسانه های مختلف کار کنند. شما برای فرزندتان تصمیماتی می گیرید که فکر می کنید بهترین هستند. خوب است از افراط و تفریط پرهیز کنید. هرگز اجازه ندهید کودک به صفحه نمایش نزدیک شود، می تواند باعث حقارت کودکان دیگر شود. دسترسی نامحدود کودکان به صفحه نمایش مضر است، زیرا زمان زیادی را از فعالیت بدنی، بازی و سایر کارها دور می کند. همچنین نشستن طولانی مدت در کنار صفحه نمایش برای بدن کودکان مضر است.

مهم است که زمان جلوی نمایشگر جایگزین زمانی که شما با هم هستید، یا زمانی که کودک مجاز به حرکت و بازی در فضای باز است را نگیرد. بچه ها باید زیاد حرکت کنند و فعال باشند. بزرگترین مشکل صفحه نمایش ها این است که زمان زیادی را از چیزهایی که کودکان بیشتر به آنها نیاز دارند می گیرند.

دیدگاه های متفاوتی در مورد تأثیر تلویزیون و بازی های رایانه ای بر کودکان وجود دارد. برخی از برنامه های تلویزیونی، بازی های ویدیویی و بازی های رایانه ای مناسب سن می توانند در این سن سرگرم کننده و آموزشی باشند. به عنوان مثال، در این سن، اغلب کودکان با صفحه نمایش به عنوان یک ابزار آموزشی در پیش دبستانی یا مدرسه مواجه می شوند.

به یاد داشته باشید که وقتی کودکتان از صفحه نمایش استفاده می کند، نظارتی مشابه با سایر فعالیت ها داشته باشید.

سن و شخصیت کودک را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که فکر می کنید فرزندتان آماده انجام چه کاری است. ممکن است بین کودکان هم سن متفاوت باشد. آنچه کودک باید به دنبال آن باشد را در شخصیت او تطبیق دهید. با کودک تماشا کنید، در مورد آنچه می بینید و تجربه می کنید صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که کودکان می توانند از چیزهایی بترسند که شما فکر نمی کنید از آنها بترسند.

زمان نمایش کودک را محدود کنید. یک راه واضح، برای مثال، تنظیم زنگ تخم مرغ است. با گفتن “اکنون فقط پنج دقیقه باقی مانده است و وقتی زنگ به صدا در آمد آن را خاموش می کنیم” به کودک کمک کنید تا کار را تمام کند. همچنین به کودک احساس زمان می دهد.

هر چه کودک کوچکتر باشد، به زمان کمتری برای رسانه های مختلف نیاز دارد. نمی توان چیزی را که برای همه کودکان صدق می کند در مورد زمان کافی صفحه نمایش در سنین مختلف بیان کرد. یک توصیه این است که کودکان در این سن می توانند از صفحه نمایش برای مدت زمان کوتاه تری استفاده کنند، حداکثر تا یک ساعت اما ترجیحاً کوتاهتر. کودکان نباید به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند. گاهی اوقات می توانید تصاویر یا ویدیوهایی را از رسانه های اجتماعی که انتخاب یا تأیید کرده اید به آنها نشان دهید.

به کودکان اجازه ندهید برنامه های خبری، فیلم های بزرگسالان را تماشا کنند یا بازی های خشونت آمیز انجام دهند. صدای ناخوشایند پس زمینه را خاموش کنید.

به این فکر کنید که وقتی با فرزندتان هستید چگونه از رسانه ها استفاده می کنید. کودکان مانند بزرگسالان انجام می دهند. بیشتر برنامه های رسانه های اجتماعی طوری طراحی شده اند که تا حد امکان توجه شما را به خود جلب کنند. وقتی خودتان با یک صفحه نمایش می نشینید، بنابراین کمتر به کودک خود توجه می کنید.

معمولا کودک می تواند و انجام می دهد

در این سن معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • جملات کاملی را تشکیل می دهد که تا حد زیادی از نظر گرامری صحیح هستند.
  • سوالاتی مانند تا کجا؟ چقدر بزرگ؟ چه ارتفاعی؟
  • می خواهد بتواند نام خود را بنویسد.
  • زندگی می کند و قصه هایی با آغاز، میانه و پایان می گوید.
  • داستان های خنده دار، قافیه و قافیه را دوست دارد.

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • با هم کتاب بخوانید.
  • اجازه دهید کودک درگیر افسانه ها شود. هنگام خواندن افسانه ها، می تواند سرگرم کننده باشد که گاهی داستان را قطع کنید و اجازه دهید کودک پایان را بر اساس تخیل خودش بگوید.
  • یکی از داستان هایی که کودک تعریف می کند را بنویسید. سپس به او اجازه دهید برای داستان خود نقاشی بکشد. آن کتاب برای نجات ارزشمند خواهد بود.
  • با هم یک ساعت درست کنید از مقوا، خودکارهای نمدی، قیچی و گیره استفاده کنید.
  • به کودک فرصت دهید تا چیزها را دسته بندی، گروه بندی، مطابقت و شمارش کند. به عنوان مثال، مرغ می تواند جوراب را جفت کند و کارد و چنگال را در کشوها قرار دهد. در مورد کاری که کودک انجام می دهد صحبت کنید و دسته ها را نام ببرید.

بدن و نحوه حرکت کودک

اکنون بدن به سرعت رشد می کند و رشد می کند. کودک به مناطق بزرگ تری نیاز دارد تا بتواند بیشتر حرکت کند. دست‌ها و پاها رشد می‌کنند و بدن تغییر می‌کند، زیرا دیگر شکل بدن گرد کودک کوچک‌تر را ندارد.

ممکن است کودک برای مدتی در حرکات خود کمی دست و پا چلفتی شود.

خوب است که اجازه دهید کودک از تمام عضلات بدن استفاده کند. حالا او می تواند به عنوان مثال طناب بپرد، بدود، پرتاب کند، بپرد و توپ را بگیرد، خودش لباس بپوشد، دکمه ها را به جلو فشار دهد و بستن بند کفش هایش را تمرین کند.

وقتی بچه ها مدرسه را شروع می کنند، اغلب در حرکت مهارت دارند. بسیاری از کودکان می توانند تعادل خود را حفظ کنند، به ورزش های سبک و چرخه بپردازند. برخی شنا، اسکیت، اسکی و ایستادن روی سر خود را یاد می گیرند.

کودک نمی تواند در ترافیک باشد

یک کودک 5 ساله نسبت به بزرگسالان زمان واکنش بیشتری دارد. برای مثال، این موضوع بر نحوه مدیریت ترافیک کودک در هنگام دوچرخه‌سواری تأثیر می‌گذارد.

بودن در ترافیک نیز نیازمند پختگی و تجربه ای است که کودک چندین سال ندارد.

خودم به توالت می روم اما به کمک نیاز دارم

کودکان می توانند خودشان به توالت بروند اما ممکن است برای خشک کردن خود به کمک نیاز داشته باشند. برخی از کودکان در رختخواب ادرار می کنند . اگر اغلب این اتفاق می افتد، می توانید برای مشاوره با مرکز مراقبت از کودک، اورژانس تماس بگیرید.

استفاده از انگشتان در حرکات کوچک برای کودک آسانتر است

کودک به لحظاتی نیاز دارد که ساکن باشد و بتواند تمرکز کند. یکی از راه ها انجام کاردستی است. انگشتان بلندتر شده اند و کودک راحت تر می تواند حرکات کوچکی انجام دهد. بسیاری از کودکان 5 ساله می توانند با قیچی در امتداد یک خط مشخص برش دهند، گردنبندهای چوبی از مرواریدهای کوچک بسازند، جزئیات بکشند و شکل ها و الگوها را با خاک رس بکشند.کودک معمولاً می تواند خودکار را بین انگشت شست و سبابه نگه دارد.

همیشه نمی توان تمرکز کرد

کودکان در این سن بر توانایی انجام کارها به شیوه ای هماهنگ تمرکز می کنند و همیشه قدرت انجام این کار را ندارند. سپس می توان آنها را به عنوان کمی بی قرار و ناهماهنگ در حرکات خود تجربه کرد

معمولا کودک می تواند و انجام می دهد

در این سن معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • خودت لباس بپوش
  • ضربه و پرتاب توپ.
  • شنا یاد بگیر
  • روی یک پا می پرد.
  • دکمه های دکمه ها
  • دوچرخه، اسکی و اسکیت.
  • نقشه های دقیق می کشد.

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده که می توانید با هم انجام دهید

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • دنبال جان، طوفان‌های دریایی کامل یا بازی‌های دیگری که حرکات را تقلید می‌کنند، بازی کنید. به کودک کمک کنید دو چرخه سوار شود یا با هم دوچرخه سواری کند.
  • از کودک بخواهید عکس های مجلات قدیمی را برش دهد. به راست دست بودن یا چپ دست بودن کودک فکر کنید تا قیچی مناسب را بدست آورد.
  • طرح های مختلف کاغذ بسازید، به عنوان مثال با تا کردن هواپیماهای کاغذی ساده.
  • بازی رقص استاپ. وقتی موسیقی را روشن می کنید، اجازه دهید کودک شروع به رقصیدن کند. وقتی توقف کردید، او باید بلافاصله رقصیدن را متوقف کند و کاملاً ثابت بماند، تا زمانی که دوباره موسیقی را روشن کنید.

اگر نیاز به پشتیبانی دارید

اگر به پشتیبانی نیاز دارید یا سوالی دارید کمک بخواهید. یا اگر نگران رشد فرزندتان هستید.

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می توانید انجام دهید آورده شده است:

  • برای مثال با دوستان و اقوام صحبت کنید.
  • اگر کودک هنوز مدرسه را شروع نکرده است ، با مرکز مراقبت از کودک، اورژانس تماس بگیرید .
  • اگر کودک مدرسه را شروع نکرده است، با پیش دبستانی یا مهد کودک خانواده صحبت کنید.
  • اگر کودک مدرسه را شروع کرده است با سلامت دانش آموز تماس بگیرید.
  • با مرکز بهداشت تماس بگیرید .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا