پزشک و سلامترشد و تکامل کودکان اینگونه استکودکان و بارداری

رشد کودک 6-7 سال

رشد کودک 6-7 سال: اکنون برای بسیاری از کودکان اتفاقات زیادی می افتد، هم اینکه چگونه فکر می کنند و درک می کنند و هم اینکه می توانند از نظر فیزیکی بیشتر انجام دهند. خیلی ها شروع به درک زمان کرده اند و اینکه زندگی به روش های مختلف تغییر می کند.

این متن برای شما به عنوان یک بزرگسال در نظر گرفته شده است. مجله خبری ضدایکس

همه کودکان منحصر به فرد هستند و رشد متفاوتی دارند. با این حال، برخی از ویژگی ها وجود دارد که برای اکثر کودکان در یک گروه سنی رایج و معمولی است. اینها در اینجا توضیح داده شده است.

تقسیم بندی سنی کاملا دقیق نیست. برای درک و شناخت کودک خود، ممکن است لازم باشد در مورد رشد کودک 5-6 سال یا در مورد رشد کودک 8-9 سال مطالعه کنید .

توسعه در دوره ها با سرعت های متفاوتی پیش می رود

رشد در دوره‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی پیش می‌رود و می‌تواند از کودکی به کودک دیگر، حتی بین خواهر و برادر، بسیار متفاوت باشد. حتی اگر کودکان هم سن و سال به فواصل مختلف رسیده باشند، معمولاً با گذشت زمان یکنواخت می شود.

در ارتباط با یک دوره رشد جدید، کودک ممکن است گاهی مضطرب شود، خلق و خوی خود را تغییر دهد و بیش از گذشته به نزدیکی یا توجه نیاز داشته باشد.

شرایط و رویدادهای فردی وجود دارد که می تواند بر چگونگی رشد کودک چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت تأثیر بگذارد. این می تواند، برای مثال، اگر کودک نارس به دنیا آمده باشد، ناتوانی داشته باشد یا در حال تجربه یک تغییر عمده در زندگی باشد.

شما برای رشد فرزندتان مهم هستید

کودک از هر نظر به رشد شما نیاز دارد. شما برای چیزهایی مانند غذا و مراقبت لازم هستید، اما همچنین برای اینکه کودک بتواند عزت نفس خوبی ایجاد کند و در رشد آن تحریک شود.

شما باید آنجا باشید و فعال و درگیر باشید.

کودک چگونه فکر می کند و می فهمد

اینکه چگونه کودک می تواند چیزها را تصور کند دائما در حال تغییر است. در این سن، تخیل و تفکر انتزاعی می تواند برای کودک بسیار سرگرم کننده باشد. تفکر انتزاعی به این معنی است که کودک چیزهایی را که در زمان حال وجود ندارد یا نمی توان آنها را لمس کرد، مانند قد، وزن، قد، اعداد، اندازه، شکل ها و رنگ ها را درک می کند.

اینکه کودک در مورد خودش چگونه فکر می کند و چه احساسی دارد

نحوه رفتار کودک با اطرافیانش تا حد زیادی تعیین می کند که کودک در مورد خودش چه فکر و چه احساسی دارد. اگر با کودک محترمانه رفتار شود و مورد تایید قرار گیرد، برای کودک راحت تر است که درباره خودش چیزهای خوبی بیندیشد. این به نوبه خود باعث می شود کودک شجاع تر و جرات بیشتری پیدا کند و سپس می تواند توجه مثبت بیشتری از اطرافیان خود به خود جلب کند.

به همین ترتیب، اگر کودک مورد انتقاد مداوم و توجه منفی قرار گیرد، ممکن است در یک دور باطل قرار گیرد.

کودک باید آنچه را که دوست دارد و می خواهد امتحان کند

برای کودک مهم است که بتواند آنچه را که می تواند، دوست دارد و می خواهد امتحان کند. این بر نحوه تفکر کودک در مورد خودش تأثیر می گذارد. همچنین مهم است که کودک کشف کند که محیط چه چیزهایی را دوست دارد و دوست ندارد، می خواهد و نمی خواهد. از آنجایی که با خود کودک با احترام به اراده‌اش رفتار می‌شود، و همچنین با شنیدن اینکه دیگران چگونه می‌خواهند و چگونه فکر می‌کنند، کودک می‌آموزد که اشکالی ندارد که متفاوت فکر کند و بخواهد.

همانطور که کودک بالغ می شود، مهم است که هم در مورد آن صحبت کنید و هم نشان دهید که همه افراد، چه کودکان و چه بزرگسالان، متفاوت فکر می کنند. و اینکه اشکالی نداره اکنون کودک به اندازه کافی برای انتخاب و تصمیم گیری در مورد چیزهای مهم رشد نکرده است. بنابراین بیش از حد مسئولیت ندهید.

مشترک برای سازماندهی و داشتن یک علاقه واحد

جمع آوری چیزهای مختلف امری رایج است و کودک می تواند زمان زیادی را صرف سازماندهی و رتبه بندی مجموعه های خود کند. همچنین معمولاً برای یک دوره یک یا چند علاقه وجود دارد که کودک می خواهد همه چیز را در مورد آن بداند. برای مثال، می تواند حقایقی در مورد فضا، در مورد دایناسورها یا آزمایش و بررسی چگونگی کارکرد چیزهای مختلف باشد.

همچنین معمولاً کودکان فکر می کنند که همیشه باید کارهای خاصی را با ترتیب خاصی، بارها و دقیقاً به همان شیوه انجام دهند. این می تواند راهی برای تلاش برای به دست آوردن کنترل در دنیایی باشد که در حال تغییر و کمی غیرقابل پیش بینی تلقی می شود.

به اصطلاح تفکر جادویی در این سن رایج است. به عنوان مثال، کودک ممکن است فکر کند که اگر روش خاصی را انجام دهد یا بگوید، اتفاق وحشتناکی رخ خواهد داد. همچنین ممکن است مثلاً کودک فکر کند که می تواند با افکار خود بر رویدادها و افراد تأثیر بگذارد.

چگونه کودک زمان را درک می کند

کودکان در سن 6 سالگی اغلب به این فکر می کنند که زمان چیست و شروع به درک چگونگی ارتباط چیزهای مختلف می کنند. می توانید در مورد ساعت چند ساعت یا در مورد روزها و فصول مختلف سؤالاتی دریافت کنید. کودکان در این سن برای درک تفاوت بین گذشته، حال و آینده و بین زمان کوتاه و طولانی زمان آسان تری دارند.

کودک شباهت ها و تفاوت ها را با هم مقایسه می کند. مرغ می تواند شروع به درک مفاهیمی مانند بزرگتر، بزرگترین، کوچکتر، کوچکترین، سبک ترین و سنگین ترین کند.

برخی از کودکان در این سن می توانند جزئیات روز خود را بگویند، برخی دیگر نمی توانند به یاد بیاورند که امروز برای ناهار چه خورده اند.

احساس کودک

در حدود سن 6 سالگی، بسیاری از کودکان وارد دوره ای می شوند که نیاز به استقلال بیشتری دارند. این را می توان با این واقعیت احساس کرد که کودک، از جمله چیزهای دیگر، می خواهد با دوستان باشد. آنها همچنین اغلب می خواهند کارها را به تنهایی انجام دهند.

گاهی این مرحله کمی قبل از 6 سالگی و گاهی کمی دیرتر شروع می شود. برای برخی از کودکان این دوره رشد بسیار واضح است و برای برخی دیگر چندان قابل توجه نیست.

سخت است بدانید که چقدر می توانید انتظار داشته باشید

گاهی اوقات کودک می‌خواهد از پس خود برآید و خود را به چالش بکشد. گاهی کودک می خواهد از او مراقبت شود و از مسئولیت دوری کند. به عنوان یک والدین می تواند دشوار باشد که بدانیم کودک چقدر باید بتواند از عهده آن بربیاید.

گاهی اوقات خوب است که به کودک بگویید: “شما می توانید بیش از آنچه فکر می کنید انجام دهید”. گاهی لازم است به کودک اطمینان دهید که او همان طور که هست خوب است و با جسارت تلاش کردن است که چیزهای جدیدی یاد می گیرید، حتی اگر شکست بخورید.

تخیل کودک می تواند هم مضطرب و هم ترسناک باشد

تخیل زیاد کودک و درک کودک از اتفاقات می تواند کودک را مضطرب و بترساند. ترس کودکان در این سن از موقعیت ها یا چیزهای خاص غیرمعمول نیست. به عنوان مثال، کودکان ممکن است از چیزهایی که ممکن است برای بدن اتفاق بیفتد بترسند، مانند آسیب رساندن به خود و بیمار شدن. برخی از نمونه های دیگر ترس از تاریکی، رعد و برق یا حیوانات خاص است.

گاهی خجالتی یا ترسیده باشید

برخی از کودکان ممکن است از رفتن به مهمانی ها، ملاقات با افرادی که به خوبی نمی شناسند یا از انجام کارهای دیگری که فکر می کنند ترسناک هستند بترسند. سپس کودک برای جسارت نیاز به حمایت دارد. به عنوان مثال، شما می توانید به حزب بپیوندید.

اگر کودک جرات تلاش را نداشته باشد، ممکن است ترسش بیشتر شود. ممکن است او را جرأت کند که در آینده کارهای کمتری انجام دهد.

نگران دور بودن از شما یا خوابیدن در شب

در این دوره، کودک می تواند هر دو بیشتر و بیشتر مستقل شود اما در عین حال بفهمد که بسیار به دیگران وابسته است. شاید کودک متوجه شود که شما به عنوان والدین یا سایر افراد نزدیک برای همیشه آنجا نخواهید بود. این می تواند برای کودک سخت باشد.

زمانی که شما قصد طلاق دارید یا زمانی که او قرار است عصر بخوابد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. رفتن به رختخواب در شب را می توان به عنوان نوعی جدایی تجربه کرد. اگر دعوا کرده اید، پس خوب است که دوباره دوست شوید. سپس اغلب خوابیدن برای کودک آسان تر می شود.

نگرانی های کودک را جدی بگیرید

نگرانی های کودک مانند سوالات و افکار در مورد مرگ را جدی بگیرید. اگر نمی دانید کودک چه چیزی را می فهمد، دانستن اینکه چه پاسخی بدهید و بگویید چه چیزی می تواند دشوار باشد. با پرسیدن از کودک در مورد اینکه او چه فکری می کند، ایده ای به دست می آورید که در چه سطحی از بلوغ صحبت کردن منطقی است. می‌توانید در این سؤال‌ها بگویید که چگونه فکر می‌کنید، روش‌های فکری بسیار دیگری وجود دارد و کودک حق دارد نظر خود را داشته باشد.

در این سن، خواب دیدن زیاد رایج است. اغلب کودکان گاهی اوقات کابوس می بینند . نگران بودن بخشی از رشد است و اضطراب اغلب در رویاها ظاهر می شود. با کودک در مورد آنچه فکر می کند و احساس می کند صحبت کنید. می تواند به کودک کمک کند تا راحت تر بخوابد. اگر حال کودک خوب است، لازم نیست نگران باشید.

صحبت کردن در مورد احساسات

در این سن، بسیاری از کودکان ممکن است شروع به ابراز خشم خود به جای عمل کنند. شما می توانید با تلاش برای بیان آنچه که کودک احساس می کند در کلمات به او کمک کنید. به عنوان مثال: “به نظر می رسد که شما اکنون غمگین هستید”. گاهی اوقات ممکن است کودک غمگین باشد حتی اگر مثلاً با عصبانیت واکنش نشان دهد. شما همچنین می توانید سعی کنید در مورد آن صحبت کنید. به عنوان مثال: “شما عصبانی به نظر می رسید، اما ممکن است احساس غمگینی کنید؟”.

در مورد احساسات کودک شوخی نکنید، وانمود نکنید، ارزش آن را بی ارزش نکنید و توضیح ندهید. آنچه کودک تجربه می کند واقعی و مهم است و بخشی از تفکر و احساس کودک در مورد خودش است.

از کنایه استفاده نکنید

کودکان در این سن طنز را درک نمی کنند. اگر شما به عنوان یک بزرگسال یک چیز می گویید اما منظور دیگری دارید، معمولاً کودکان احساس سردرگمی و ناامنی می کنند.

بعد از مشاجره صحبت کنید

وقتی کودک پس از نزاع یا طغیان آرام شد ، می‌توانید بپرسید که هنگام دعوای شما چه احساسی داشت. شما همچنین می توانید بگویید چه احساسی برای شما داشت. این می تواند خوب باشد که کودک احساسات و تجربیات خود را با کلمات بیان کند. صحبت کردن هم می تواند باعث شود که رابطه ای امن داشته باشید.

نحوه رفتار کودک با دیگران – رشد اجتماعی

بازی با دوستان برای رشد اجتماعی کودکان مهم است. با بودن با دیگران، کودکان می توانند یاد بگیرند که توجه نشان دهند، تعارضات را حل کنند و بازی کنند.

شروع می کند به درک اینکه مردم متفاوت فکر می کنند

در این سن، کودکان شروع به درک این موضوع می‌کنند که افراد مختلف ممکن است در یک موقعیت متفاوت فکر کنند. اما هنوز هم دشوار است تصور کنیم که دو نفر می توانند همزمان درست باشند. یا حق با بچه است یا حق با دیگری است.

با یک دوست بخواب

برخی از کودکان می خواهند سعی کنند با یک دوست بخوابند یا به یک دوست اجازه دهند که بیشتر بخوابد. اما چیزی که کودک فکر می کند سرگرم کننده خواهد بود، وقتی عصر است و زمان خواب است، می تواند کاملاً متفاوت باشد. آماده باشید که کودک ممکن است در نهایت بخواهد در خانه بخوابد و در این صورت تغییر نکردن شکست نیست. شاید کودک بتواند در زمان دیگری دوباره تلاش کند؟

شروع کنید یا به مدرسه بروید

شروع یا رفتن به مدرسه می تواند تفاوت زیادی با رفتن به پیش دبستانی، مهد کودک خانواده یا خانه نشینی داشته باشد. این به معنای انتظارات جدیدی است که کودک می‌تواند، از جمله موارد دیگر، زمان‌ها را متناسب کند، دستورالعمل‌ها را بفهمد و لباس‌ها و چیزهای خود را پیگیری کند.

تغییر می تواند فوق العاده، هیجان انگیز و دشوار باشد. اینکه کودک چگونه مدرسه را تجربه می کند، از جمله به شخصیت کودک و اینکه در کجای رشد خود قرار دارد، بستگی دارد. البته چگونگی آن در مدرسه نیز مهم است.

بسیاری از کودکان احساس خوبی دارند و با کنار آمدن با موقعیت های جدید تقویت می شوند. برای دیگران، چالش های جدید ممکن است عالی باشند. شما با اجازه دادن به کودک برای واکنش‌های متفاوت و درک اینکه در حال گذر از یک تغییر بزرگ است، پشتیبان خوبی هستید.

ممکن است لازم باشد کوچک باشد

درست مانند زمانی که کودک کوچکتر بود، او می تواند در طول روز تلاش کند تا خوب باشد و سعی کند با الزامات کنار بیاید، بعد از مدرسه مجبور باشد کوچک باشد و نتواند کارهای مشابه را انجام دهد. کودک سعی کرده با زندگی روزمره در مدرسه کنار بیاید و فقط باید بعد از آن اجازه داشته باشد. ممکن است لازم باشد با فعالیت های اوقات فراغت در ارتباط با تغییرات بزرگ کودک در زندگی روزمره کمی آرام تر باشید.

کودک یاد می گیرد که همکاری کند

این واقعیت که کودکان درک می کنند که به دیگران وابسته هستند به این معنی است که آنها اغلب سعی می کنند بیشتر همکاری کنند، هم با کودکان و هم با بزرگسالان. کودکان همچنین در بحث کردن برای هدف خود بهتر می شوند. کودکان اغلب می توانند بسیار سرسخت باشند و بر اساس دانش جدید خود از نحوه کار و ارتباط همه چیز متقاعد شوند.

به حرف یکدیگر گوش دهید

وقتی کودک با دیگران صحبت می کند، بهتر می فهمد طرف مقابل چه فکر و چه احساسی دارد. برای داشتن رابطه ای که در آن به یکدیگر اعتماد و احترام بگذارید، مهم است که واقعاً به صحبت های کودک گوش دهید. کودک همچنین باید درک کند که گوش دادن به دیگران مهم است. به این فکر کنید که چگونه با یکدیگر صحبت می کنید و آیا معمولاً بدون وقفه گوش می دهید یا خیر.

با عدالت و قوانین مهم است

این واقعیت که کودک درک می کند که او بخشی از یک کل است نیز می تواند او را به فکر عدالت و توزیع سوق دهد. “چرا او می گیرد و من نه؟” ممکن است به یک مسئله تکراری تبدیل شود.

کودکان در حال درک مزایای پیروی همه از قوانین یکسان هستند و بنابراین بسیاری از بازی ها و ورزش ها لذت می برند.

معمولا کودک می تواند و انجام می دهد

در 6-7 سالگی، معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • درک می کند و فکر می کند که همکاری با دیگران خوب است.
  • توانایی خود را با رقابت با دیگران می سنجد.
  • شروع به درک اینکه دیگران چگونه او را درک می کنند.
  • کنسانتره برای دوره های طولانی تر.
  • صبور باش و منتظر نوبتت باش
  • با دیگران بحث کنید و راه حلی بیابید.

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده که می توانید با هم انجام دهید

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • انواع بازی ها را با هم انجام دهید.
  • به کودک اجازه دهید دنیای خود را برای مثال با حضور در طبیعت، گشت و گذار، بازدید از کتابخانه ها و موزه ها کشف کند.
  • یک باغ کوچک در پنجره درست کنید. در گلدان های کوچک می توانید ادویه ها و گل های مختلف بکارید.
  • اگر کودک در مورد روزها و زمان ها سوال کرد، یک سالنامه و یک ساعت به او بدهید.

زبان و ارتباطات

در سن 6 سالگی، یادگیری بسیاری از لغات جدید برای کودکان عادی است و آنها خوشحال می شوند که آنها را آزمایش کنند. برخی از کودکان به مطالعه علاقه مند می شوند. کودکان در این سن اغلب از قافیه ها، قافیه ها و داستان های خنده دار قدردانی می کنند.

در حال حاضر راه های ارتباطی توسعه یافته است و کودکان موضوع گفتگو را به شیوه ای نرم تر تغییر می دهند.

کلمات زشت و زننده می توانند هیجان انگیز باشند

برای بسیاری از کودکان نیز آزمایش این که کلمات زشت و زننده می تواند بر محیط زیست تأثیر بگذارد هیجان انگیز است. اینها اغلب کلماتی هستند که از دوستان بزرگتر یاد می گیرند.

مهم است که شما الگوی خوبی باشید و از کلماتی که نمی خواهید فرزندتان استفاده کند استفاده نکنید. اگر کودک فحش می دهد یا کلمات زشتی می گوید عصبانی نشوید. در عوض، بپرسید که آیا کودک می‌فهمد چه می‌گوید یا نه، و در غیر این صورت معنی آن را توضیح دهید. همچنین به دیگران بگویید که در صورت استفاده از آن ممکن است غمگین یا عصبانی شوید.

معنی کلمات را آزمایش می کند

وقتی کودکان برای اولین بار کلمه ای را کشف می کنند، حدس می زنند که این کلمه چه معنایی دارد. سپس کودک معنی را در موقعیت های مختلف آزمایش می کند. اگر کودک متوجه شود که معنای کلمه چیز دیگری است، کودک تفسیر خود را از کلمه تغییر می دهد. می تواند خوب باشد که با کودک در مورد معنای کلمات مختلف صحبت کنید. هنگام صحبت کردن، از افکار کودک در مورد کلمه شروع کنید.

سوالات بعدی بپرسید و در مورد آنچه کودک می گوید کنجکاو باشید

با پرسیدن سوالات بعدی در مورد آنچه که کودک در مورد آن صحبت می کند، به رشد زبان کودک کمک کنید. سعی کنید با معرفی مفاهیم جدیدی که مربوط به چیزی است که در مورد آن صحبت می کنید، گفتگو را توسعه دهید. همچنین می توانید سعی کنید در مورد چیزی که قبلاً اتفاق افتاده صحبت کنید یا در مورد آنچه بعد از ظهر یا بعد از ظهر اتفاق می افتد صحبت کنید.

سعی کنید بفهمید کودک چه چیزی می خواهد بگوید. اگر متوجه نمی‌شوید به فرزندتان کمک کنید واضح‌تر باشد. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “الان من واقعاً منظور شما را متوجه نشدم. می توانید به من نشان دهید؟” تا زمانی که بهتر متوجه شوید از خود بپرسید. این نشان دهنده احترام به طرز فکر کودک است.

رسانه های مختلف

تصورات متفاوتی در مورد تأثیر صفحه نمایش های مختلف مانند رایانه، تلویزیون، تبلت و تلفن همراه بر کودکان وجود دارد. مهم است که زمان جلوی نمایشگر جایگزین زمانی که شما با هم هستید، یا زمانی که کودک مجاز به حرکت و بازی در فضای باز است را نگیرد. بسیاری از برنامه‌های ویدیویی، بازی‌های ویدیویی و بازی‌های رایانه‌ای که با سن و توانایی کودک تطبیق داده می‌شوند، می‌توانند سرگرم‌کننده و خوب به عنوان یادگیری باشند، اما نباید تنها راهی باشند که کودک چیزها را یاد می‌گیرد.

شما به عنوان یک والدین حدودی را در اطراف خود تعیین می کنید و به کودکان یاد می دهید که با رسانه های مختلف کار کنند. شما تصمیماتی می گیرید که فکر می کنید برای فرزندتان بهترین است. یک توصیه کلی این است که از افراط و تفریط اجتناب کنید. هرگز اجازه ندهید کودک به صفحه نمایش نزدیک شود، می تواند باعث حقارت کودکان دیگر شود. دسترسی نامحدود کودکان به صفحه نمایش مضر است و با سایر فعالیت های مهم رقابت می کند.

به این فکر کنید که فکر می کنید فرزندتان به اندازه کافی بالغ است تا انجام دهد. ممکن است بین کودکان هم سن متفاوت باشد. آنچه کودک باید به دنبال آن باشد را در شخصیت او تطبیق دهید. با کودک تماشا کنید، در مورد آنچه می بینید و تجربه می کنید صحبت کنید. شما یا یک خواهر یا برادر بزرگتر ممکن است نیاز داشته باشید که با بازی آشنا شوید و در صورت نیاز به کودک کمک کنید.

به خاطر داشته باشید که کودکان می توانند از چیزهایی بترسند که شما فکر نمی کنید از آنها بترسند.

محدودیت زمانی که کودک چقدر می تواند از صفحه نمایش استفاده کند. استفاده بیش از حد از صفحه نمایش قبل از خواب اغلب منجر به خواب ضعیف‌تر می‌شود . می توانید زمان را به روشی واضح محدود کنید، مثلاً زنگ تخم مرغ را تنظیم کنید تا کودک بتواند بازی و لحظه فعلی را به پایان برساند. با گفتن “اکنون فقط پنج دقیقه باقی مانده است” به کودک کمک کنید تا کار را تمام کند. همچنین به کودک احساس زمان می دهد.

به کودکان اجازه ندهید برنامه های بزرگسالان را تماشا کنند یا به زور بازی کنند. برنامه های خبری نیز می توانند حاوی خشونت باشند. صدای ناخوشایند پس زمینه را خاموش کنید.

به این فکر کنید که وقتی با فرزندتان هستید چگونه از رسانه ها استفاده می کنید. کودکان مانند بزرگسالان انجام می دهند.

معمولا کودک می تواند و انجام می دهد

در این سن معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • بازی می کند و قوانین را رعایت می کند.
  • معنی گذشته، حال و آینده را درک کنید.
  • می تواند دعوا و بحث کند تا اراده خود را به پایان برساند.
  • شروع به علاقه مند شدن به خواندن و نوشتن می کند.
  • نام او را می نویسد.
  • سوالاتی مانند: تا کجا؟ چقدر بزرگ؟ چه ارتفاعی؟ چه مدت؟

نکاتی در مورد کارهای سرگرم کننده که می توانید با هم انجام دهید

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • اسم بازی بسازید، غزل بازی کنید و برای کودک معما بگویید.
  • بازی های قافیه ای انجام دهید، معمولا سرگرم کننده است و به رشد زبانی کودک نیز کمک می کند.
  • داستان های خنده دار بگویید و کتاب های خنده دار بخوانید.
  • چندین بازی ویدئویی و کامپیوتری خوب و آموزشی وجود دارد که کودکان می توانند از آنها استفاده کنند.
  • اجازه دهید کودک با شوخی بازی کند. آنها معمولا فکر می کنند با بالش های گوز و امثال آن بسیار سرگرم کننده است.
  • با هم کتاب بخوانید و کلمات جدید را امتحان کنید.

بدن و نحوه حرکت کودک

کنترل حرکات کودکان تا 6 سالگی ممکن است دشوارتر از قبل باشد. کاری که کودک به‌خوبی انجام داده است می‌تواند ناگهان دوباره دشوار شود. به عنوان مثال، ریختن نوشیدنی از یک کوزه در یک لیوان می تواند بدون ریختن آن دشوار باشد. این بخشی طبیعی از رشد است و به دلیل بی توجهی کودک نیست.

کودکان نیاز زیادی به حرکت دارند

کودکان 6 ساله نمی خواهند یک جا بنشینند. اینکه بچه ها در این سن از نظر جسمی مضطرب هستند لزوماً به این معنی نیست که آنها از نظر ذهنی مضطرب هستند یا مشکلی از راه دیگر وجود دارد. برخی از کودکان بیش از دیگران به حرکت نیاز دارند.

برای حرکات کوچکتر و ظریف خوب است

برای بسیاری از کودکان ممکن است انجام حرکات کوچکتر و ظریفتر مانند دوختن و نخ زدن مهره ها آسان باشد. کودکان در این سن اغلب می توانند کفش های خود را ببندند و با قیچی طرح ها و شکل ها را برش دهند.

من نمی توانم در ترافیک باشم

قرار گرفتن در ترافیک نیازمند پختگی و تجربه ای است که کودک چند سال دیگر ندارد. کودکان هنوز یاد نگرفته اند که چگونه از بینایی و شنوایی استفاده کنند. زمان واکنش آنها نیز بیشتر از بزرگسالان است.

به بدن خود افتخار می کنند

بسیاری به بدن خود افتخار می کنند و از کارهایی که بدن می تواند انجام دهد لذت می برند. این را تایید و تشویق کنید.

بدن خود و دیگران را بررسی کنید

در این سن، بچه ها شروع به درک این موضوع می کنند که دختر و پسر با هم فرق دارند. آنها همچنین دارند متوجه می شوند که مثلاً می توانید یکدیگر را ببوسید که معمولاً در بازی ها ظاهر می شود.

همچنین معمول است که کودکان خود و دیگران را بررسی کنند. تا زمانی که این کار داوطلبانه و بدون خطر آسیب رساندن کودکان به یکدیگر اتفاق بیفتد، می توانید به آنها اجازه دهید به بازی ادامه دهند. کمی نظارت داشته باشید و توجه داشته باشید که آیا ممکن است کودکانی در بازی وجود داشته باشند که جرات صحبت کردن نداشته باشند و واقعاً تمایلی به شرکت نداشته باشند یا اینکه بازی بیش از حد پیش برود.

با کودک در مورد این واقعیت صحبت کنید که ما متفاوت به نظر می رسیم و بدن مال خود اوست، او در مورد آن تصمیم می گیرد. از کودک بپرسید که آیا سوالی دارد.

معمولا کودک می تواند و انجام می دهد

در این سن معمولاً کودک این کار را انجام می دهد:

  • دندان های شیری را از دست می دهد و دندان های دائمی می گیرد .
  • گرسنه تر می شود و بیشتر می خورد.
  • از تفاوت های جسمانی دختر و پسر آگاه است.
  • دوچرخه سواری روی یک چرخ دوچرخ بدون چرخ پشتیبانی.
  • روی یک پا می پرد.
  • طناب پرش.
  • پرتاب، لگد و دریافت توپ.
  • شنا یاد بگیر

نکاتی در مورد چیزهای سرگرم کننده

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چه چیزی در این سن می تواند سرگرم کننده باشد آورده شده است:

  • اجازه دهید کودک بچسبد، از درخت ها بالا برود و بدن را کشش و کشش دهد.
  • اجازه دهید کودک برخی از فعالیت های اوقات فراغت را امتحان کند.
  • بگذارید زمانی برای بازی و استراحت وجود داشته باشد.
  • اجازه دهید کودک با لگو بسازد، عروسک ها را برش دهد یا هر چیز دیگری که نیاز به دقت و دقت دارد.
  • دستمال بازی های مختلف انجام دهید.
  • هاپسکاچ
  • پرش.
  • پنج گانه را در بازی برای کودک و دوستان سازماندهی کنید.

اگر نیاز به پشتیبانی دارید

اگر به حمایت نیاز دارید یا در مورد رشد فرزندتان سؤالی دارید یا در مورد آن نگران هستید، کمک بخواهید.

در اینجا چند نمونه از کارهایی که می توانید انجام دهید آورده شده است:

  • برای مثال با شبکه دوستان، اقوام و همکاران خود صحبت کنید.
  • با بزرگسالان دیگر مانند همکلاسی ها یا والدین دوستان دیگر صحبت کنید.
  • با معلم فرزندتان یا شخص دیگری در مدرسه که کودک را می شناسد صحبت کنید.
  • به گروه های والدین بپیوندید، برای مثال در مدرسه.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا